Elkészült a Hyundai első legénység nélküli hatalmas konténerhajója
Távolról irányítva járja majd a vizeket, akár 1800 konténerrel a fedélzetén.
Távolról irányítva járja majd a vizeket, akár 1800 konténerrel a fedélzetén.
Fontos mérföldkőhöz érkezett a tengeri közlekedés: a Nellie Bly nevű vontatóhajó lett a világ első kereskedelmi hajója, amely 100 százalékban ön- és távvezérlés mellett tett meg egy 13 napos, összesen több mint 1000 tengeri mérföldes utat – közölte a projekt mögött álló Vodafone és a Sea Machines Robotics, miután a vontatóhajó teljesítette a Kiel-csatornán keresztül a Cuxhaven–Skagen–Koppenhága–Hamburg kísérleti szakaszt.
Október 1-jén indul 1850 kilométeres útjára a Nellie Bly, a tengeri jármű haladását az Egyesült Államokból felügyelik majd.
A norvég fejlesztésű Yara évente 40 ezer kamiont vehet le az utakról.
A MAS a legendás Mayflower útját követi, illetve követné, de most adódott vele egy kis gond. A szakértők hangsúlyozták: a számítógép nem ébredt öntudatra.
A MAS nevű jármű az Atlanti-óceánt készül keresztül szelni. Az IBM mesterséges intelligenciája fogja segíteni.
Kihajózott az angliai Plymouthból a Mayflower Autonomous Ship nevű, önmagát navigáló hajó, amely legénység nélkül fogja átszelni az Atlanti-óceánt, hogy emléket állítson a 400 évvel ezelőtt Angliából Amerikába útnak indult Mayflower vitorlásnak – adta hírül a BBC News.
A Mayflower Autonomous Ship (MAS) fejlesztői azzal szeretnének emléket állítani az első európai telepeseket szállító Mayflowernek, hogy az Atlanti-óceánon át Amerikába juttatják járművüket. Ezen viszont nem lesz ember, a hajó mindent magától csinál majd.
A tengeri áruszállításhoz még mindig elengedhetetlen az emberi beavatkozás, de az Intel és az autógyártásban is érdekelt Rolls-Royce-nak már vannak ötletei, hogyan lehetne ezt önműködővé tenni.
Nem csak a földi, a vízi közlekedés is alapos változáson megy keresztül az elkövetkező években. Az MIT egy ezzel foglalkozó csapata olyan hajókat gyártott 3D nyomtatással, melyek saját magukat kormányozzák, és másra is jók a személyszállításon kívül.
A norvék Yara International és a Kongsberg Gruppen bő egy év múlva útnak indítaná "a tengerek Tesláját", amitől évente 40 ezer teherautóval lehet kevesebb a norvég utakon.